FotorCreated

MULTINVEST – scurt istoric si perspective de viitor


1994 – 1999 : Inceputurile MULTINVEST


Multinvest a luat ființă în august 1994, la Miercurea Ciuc, într-un apartament pe str. Florilor 18.
A fost înființată de d-ul Miklos Tamás pentru propria familie, cu intenția de a presta servicii de intermediere în comerțul cu material lemnos pentru export.

Tot în 1994 au fost deschise și puncte de lucru la Constanța și la Tg Mureș.
În situația transformărilor economice din România acelor ani, a aparut oportunitatea afacerii cu case fiscale de marcat, oportunitate de care a profitat și Multinvest ,

1999 – 2001: Dezvoltarea afacerii si intrarea pe piata constructiilor


În 1999, ceilalți membrii ai familiei decid să se retragă din Multinvest, cedând toate părțile sociale către Gogolak Margit, respectiv Gogolak Zsolt. Sediul Multinvest se mută la Tg Mureș, într-un mic spațiu închiriat pe str. Azurului (zona Săvinești ), vânzare și service, afacerea cu case fiscale de marcat începand să crească spectaculos.Tot în 1999 începe formarea echipei Multinvest, cu primul angajat din afara familiei. Afacerea cu case fiscale de marcat continua în următorii ani, crescând rapid numărul de clienți și diversificând serviciile. În 2002 Multinvest este a doua cea mai mare firmă de case fiscale de marcat din județul Mureș, cu 2500 de clienți permanenți, prestând servicii de service pentru case de marcat, cântare electronice, cititoare de carduri, scannere, etc. Afacerea cu case fiscale de marcat s-a mai dezvoltat până în 2005, după care piața a început să se contracte dar și să se stabilizeze, însă la un nivel mai scăzut decât al primilor ani de avânt. Serviciile în domeniul caselor de marcat funcționează sustenabil și astăzi, separate de Multinvest, sub denumirea de Novosys.

În anul 2000, funcționând încă pe str.Azurului, Multinvest începe să presteze servicii de proiectare de structuri, făcând primii pași pe piața construcțiilor. În același an, angajează și primul proiectant de structuri. În anul 2001 Multinvest se mută în primul sediu propriu, pe str.Gheorghe Doja 37 și începe dezvoltarea și extinderea serviciilor din domeniul construcțiilor , activitate care va consacra în timp brandul Multinvest.

2001 – 2010: Acumularile cantitative


După primii ani de dezvoltare, serviciul de proiectare dispune de un portofoliu de lucrări complexe si de o echipă tânără și entuziastă, pregătită pentru provocările următorilor ani. In 2006, Multinvest se mută într-un sediu nou (cel actual, pe str.Gheorghe Doja 67), prima cladire proprie proiectata si construita de Multinvest, și continuă diversificarea temelor, creșterea complexității proiectelor. In aceasta perioada proiectele de constructii elaborate de Multinvest cuprind depozite ptr Romgaz, Facultatea de Stiinte Economice ptr Universitatea Petru Maior, depozitul regional Gedeon Richter, dar si reabilitarea a 23 de scoli, pe programme europene, proiecte cu care Multinvest intra si pe piata obiectivelor finantate din fonduri unionale. Pe langa acestea, numeroase locuinte, sedii de banci, obiective turistice. Tot in aceasta perioada, Multinvest intra si pe lucrarile finantate de stat prin CNI, obtinand proiectul pilot pentru bazine de inot olimpice, program activ si astazi, fiind data in folosinta bazinul olimpic Dinamo Bucuresti si fiind in pregatire alte locatii, inclusiv Tg Mures.

Intre 2007 si 2010, cu lucrari de mare anvergura ca mall-ul Gold Plaza din Baia Mare, Multinvest isi demonstreaza capabilitatea de a proiecta orice tip de constructii, de orice marime, acoperind toate specialitatile in cadrul unui proiect, capabilitatea de a lucra oriunde in tara si de a face fata fara probleme, pretentiilor maximale ale unor investitori straini. In domeniul proiectarii in constructii Multinvest devine un lider local si regional.

In ultimii ani ai decadei Multinvest elaboreaza primele proiecte de infrastructura rutiera, intregindu-si portofoliul cu lucrari si din acest domeniu.
In acesti zwce ani de dezvoltare si acumulare de experienta , Multinvest dezvoltă în parteneriat cu firma CEH zRt din Budapesta serviciile de proiect management, furnizand aceste servicii pentru obiective ca retail park-ul Promenada Mall din Tg Mures, magazinul Praktiker, modernizarea fabricii de lapte Friesland Tg Mures, si altele de aceasi anvergura. Cu toate dificultatile pietei si cu cererea redusa pe piata romaneasca pentru acest serviciu, Multinvest presteaza si astazi servicii complexe de management de proiect, incluzand si dirigentia de santier, cu o echipa care s-a specializat in ultimii ani in acest domeniu, obtinand si atestatele legale dar si acumuland o vasta experienta.

2010 – 2013 : Saltul calitativ


Profitand de oportunitatea programelor de finantare europene si bazandu-se pe o echipa experimentata si bine pregatita, inca din 2008 Multinvest depune o cerere de finantare pentru construirea unei cladiri de birouri, pe un teren pe care-l avea in proprietate, in zona centrala a tirgumuresului. Dupa doi ani de asteptare, in 2010 obtine finantarea si incepe constructia primei investitii proprii de anvergura, obiectiv la care Multinvest este investitor, proiectant si manager de proiect, in acelasi timp.

In plina criza economica, in timp ce piata imobiliara se prabuseste si alte constructii sunt oprite si inchise santierele, Multinvest incepe sa construiasca, crezand in capacitatea proprie si corectitudinea propriilor estimari. Incheierea cu succes a constructiei, in 2013, si succesul pe care l-a avut investitia respectiva, au scos in evidenta una din caracteristicile managementului Multinvest – dorinta, intentia si capacitatea de a face lucrurile „altfel decat ceilalti” – unul din factorii care i-au asigurat cresterea permanenta, chiar si in cele mai dificile conditii de piata.

In contextul celor de mai sus, un alt factor semnificativ pentru succesul Multinvest, a fost si este capacitatea de inovare. La initierea proiectului cladirii de birouri, in 2008, Multinvest a introdus tehnologii de varf, cum ar fi incalzirea cu pompe de caldura, anticipand oarecum cresterea brusca a importantei acordate eficientei energetice, incepand cu anul 2010. In anii construirii, 2010-2013, a venit in prim plan conceptul de ‘cladire verde’. Multinvest, pe baza tehnologiilor implementate, fara intentia initiala de a construi o ‘cladire verde’, s-a vazut in situatia ca are toate conditiile impuse de standardele occidentale, fara sa fi stiut de ele, ramanand doar sa ceara certificarea. Astazi, prima cladire de birouri construita de Multinvest are certificat de cladire verde emisa de o institutie de certificare de la Londra (BREEAM).

Succesul primului Business Center a deschis calea spre o noua etapa si o noua treapta de dezvoltare pentru Multinvest, intrand din 2013 intr-o perioada de transformari esentiale si repozitionare pe piata constructiilor.

2014 si in continuare: Constructie si reconstructie


Criza economica a produs schimbari in piata constructiilor ce au facut necesara regandirea domeniilor de activitate. Daca pana in 2013 serviciile oferite de Multinvest s-au limitat la proiectare si proiect management, situatia post-criza prezenta o reducere substantiala a cererii pentru aceste servicii , pe piata constructiilor. Solutia era evidenta – reorientarea spre serviciile de antrepriza generala, reasezarea centrului de greutate al afacerii Multinvest pe antrepriza generala, serviciile de proiectare venind in sprijinul acestuia, atat cu brandul creat cat si cu expertiza peronalului.

Astfel, in 2014, Multinvest incepe primul proiect in antrepriza generala, avand ca beneficiar Hirschmann Romania. Startul a fost un real succes si au urmat in 2015 – 2016, Centrul comercial de langa Kaufland, supermarketul Lidl de pe strada Gheorghe Doja, extindere de hala industriala la Matricon. Calitatea lucrarilor si seriozitatea demonstrata au adus relatii de parteneriat cu investitorii respectivi, in partea a doua a anului curent, Multinvest urmand sa inceapa constructia de alte magazine Lidl si centre comerciale similare , asociate cu Kaufland, in diverse alte locatii din tara. In acelasi timp, Multinvest vizeaza noi investitori industriali, cu care se afla deja in diverse faze de negociere, pentru construirea de hale si facilitati aferente.
In paralel cu aceste proiecte, bazandu-se pe experienta castigata cu primul Business Center, Multinvest a initiat in 2015 construirea unei a doua cladiri de birouri, amplasat in ansamblul comercial

Kaufland de pe strada Gheorghe Doja, consacranduse si ca dezvoltator imobiliar. Noua cladire de birouri, cu o suprafata de 10 mii metri patrati, aproape triplu fata de primul Business Center, va fi dat in folosinta in iunie 2016, dar este deja ocupat cu chiriasi in proprotie de peste 50 %, avand la parter banca Raiffeissen iar la ultimul nivel un restaurant de lux, printre chiriasi fiind branduri ca RDS si SEA Complet (E-On Gaz).

Avand primul Business Center si construind al doilea, Multinvest a inceput in 2015 si dezvoltarea serviciilor de Facility Management si Property Management. Servicii aflate intr-o faza incipienta la Multinvest, gestionand practic imobilele proprii, la finele lui 2015 divizia facility management a obtinut primele contracte de servicii catre terti, intrand pe un trend ascendent, mergand practic in urma antreprizei generale, la proiectele acestuia din urma.
S-a conturat astfel, in prima parte a acestui an, o schema de simbioza intre diversele servicii oferite de Multinvest. Utilizandu-si renumele creat in 15 ani de activitate, Proiectarea are mai mult rolul de a aduce lucrari pentru Antrepriza generala si Project Management, serviciile acestora fiind completate cu oferta de Facility si Property Management, portofoliul de servicii oferite de Multinvest, fiind astazi un intreg inchegat si multifunctional, asigurand gestionarea unui proiect de constructii, de la ideea de investitie pana la darea in exploatare si in continuare, pe durata existentei imobilului.

Atat diversificarea rapida a serviciilor, cat si situatia generala post-criza, pe piata constructiilor dar si pe piata muncii, au aratat imediat necesitatea regandirii structurii organizationale interne a Multinvest. Performanta productiva a personalului, eficienta organizatorica , viteza fluxurilor de informatii, acuratetea si predictibilitatea fluxurilor de numerar, necesitau o imbunatatire substantiala, esentiala pentru stabilizarea si dezvoltarea in continuare a afacerii, dupa intrarea pe noile piete, mult mai dure decat cele cu care era obisnuit personalul Multinvest.

Din primavara anului 2014, Multinvest incepe un amplu proces de transformare organizationala, pe alte baze de management si pe o alta structura interna, complet diferita de cea clasica din firmele romanesti, dar mult mai eficienta economic si mai adecvata noilor provocari cu care Multinvest trebuie sa se confrunte. Acest proces de transformare , pe langa reorganizarea structurala interna cuprinde si o informatizare completa a activitatii , de la varful conducerii pana la personalul de executie, la toate nivelele, prin implementarea unui soft de tip ERP, menit sa asigure nu numai o crestere semnificativa a vitezei si acuratetii transmiterii informatiilor pe fluxurile interne, dar si o mobilitate mult mai mare a personalului, din punct de vedere al comunicatiilor. Procesul de transformare organizationala, inceput in primavara anului 2014, a intrat in ultima faza si se va incheia in toamna acestui an. Daca in decembrie 2014 Multinvest sarbatorea 20 ani de activitate, la finele lui 2016 va putea sarbatori nasterea unui nou Multinvest.

Astazi, in anul 2016, Multinvest este o societate in plina dezvoltare, extinzandu-si activitatea in teritoriu si diversificandu-si portofoliul de proiecte, cu un personal tanar, dinamic, foarte bine pregatit si eficient, o echipa inchegata care priveste cu optimism si entuziasm spre viitor.